سرقت از کلیسای تاریخی سنت نیکولای در تهران

عصر ایران چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 21:21
سفارت روسیه در تهران با انتشار بیانیه‌ای رسمی، وقوع سرقت از کلیسای تاریخی سنت نیکولای در پایتخت ایران را تأیید کرد. این کلیسا که از قدیمی‌ترین عبادتگاه‌های ارتدوکس در ایران محسوب می‌شود، امروز هدف دستبرد افراد ناشناس قرار گرفت.

 سفارت روسیه در تهران  از سرقت از کلیسای سنت نیکولای ارتدوکس روسیه در تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، این سفارتخانه روز چهارشنبه با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود افزود: سرقت از این کلیسا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین عبادتگاه‌های مسیحی در ایران و تنها کلیسای ارتدوکس روسی در پایتخت ایران امروز ۲۰ خرداد رخ داد.

در این مطلب آمده است: کلیسای سنت نیکولای از جنگ جهانی دوم، جنگ ایران و عراق، تجاوزهای اخیر آمریکا و اسرائیل در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ و بسیاری از دوران‌های دشوار دیگر عبور کرده و همواره از تعرض مصون مانده است، البته به استثنای خساراتی که در نتیجه حمله آمریکا به محوطه سفارت سابق ایالات متحده در نزدیکی آن وارد شد.

این بیانیه می‌افزاید: این امر نشان‌دهنده احترامی است که در ایران نسبت به مسیحیت وجود دارد. سفارت روسیه در این بیانیه از سارقان خواست : شمایل‌ها و اشیای مقدس ربوده‌شده را به کلیسا بازگردانند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.