خیانت دوباره آمریکا به دیپلماسی؛ واشنگتن، تهران را تحریم‌ کرد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 21:23
وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را در ارتباط با ایران اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا، این نهاد آمریکایی امروز چهارشنبه با خیانت دوباره به میز مذاکره با ایران، تحریم‌های جدیدی علیه ایرانی ها وضع کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) ۹ فرد و نهاد را که از تهیه سلاح به نمایندگی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (IRGC) و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (MODAFL) ایران حمایت کرده‌اند، تحریم می کند.

اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز ادعا کرد: واشنگتن شبکه‌های تأمین خارجی را که از تلاش‌های ارتش ایران برای دستیابی به سلاح حمایت می‌کنند، مختل می‌کند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت‌ هایی در چین و هنگ‌ کنگ با ادعای تأمین تسلیحات برای ایران و همچنین یک موسسه مالی در هنگ‌ کنگ هدف تحریم قرار گرفتند.
همچنین، ۴ نهاد و فرد مقیم ایران و بلاروس نیز با ادعای فعالیت‌های مرتبط با تسلیحات متعارف ایران تحریم شدند.

این در حالیست که بر اساس اذعان تمامی رسانه های مستقل جریان اصلی، تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا تنها زندگی مردم در ایران را هدف قرار داده و موجب بروز مشکلاتی برای آن ها شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.