کره جنوبی: پیونگ‌یانگ تمایلی به دست کشیدن از برنامه اتمی ندارد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 21:43
رئیس جمهور کره جنوبی گفت که جنگ آمریکا علیه ایران، احتمال کنار گذاشتن برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی را حتی کمتر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «لی جائه میونگ»، رئیس جمهور کره جنوبی در مصاحبه با نشریه «اکونومیست» که امروز چهارشنبه منتشر شد، گفت که جنگ آمریکا علیه ایران، احتمال کنار گذاشتن برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی را حتی کمتر کرده است.

رئیس جمهور کره جنوبی این اظهارات را در مصاحبه اخیر خود با اکونومیست به مناسبت اولین سالگرد مراسم تحلیف خود بیان کرد و ادعا کرد: رئیس جمهور آمریکا می‌تواند در بازگرداندن کره شمالی به گفتگو بسیار مفید باشد.

«لی جائه میونگ» همچنین بر تعهد کره جنوبی به عدم اشاعه اشاره کرد.

این در حالیست که پیونگ یانگ تا کنون بارها اعلام کرده است که برنامه هسته ای این کشور غیرقابل مذاکره است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.