دماوند در جنگ رمضان یک‌ونیم میلیونی شد

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 22:12
دماوند - ایرنا - فرماندار دماوند با اشاره به شرایط ویژه ماه‌های گذشته گفت: در جنگ رمضان نیز بیش از یک‌ونیم میلیون نفر وارد منطقه شدند اما با وجود این حجم جمعیت، نیازهای عمومی مردم تامین شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل حیدری آزاد روز چهارشنبه در آیین افتتاح دوباره دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دماوند با حضور مدیرعامل ایرنا، امام جمعه دماوند و جمعی از مسوولان شهرستان، افتتاح دوباره دفتر ایرنا را اتفاقی مهم برای شرق تهران دانست و اظهار امیدواری کرد که با آغاز فعالیت دوباره این دفتر، شاهد ایفای نقش فراجناحی و فراقوه‌ای ایرنا باشیم تا تمامی ظرفیت‌ها، برنامه‌ها، مسایل و توانمندی‌های شهرستان به شکل شایسته منعکس شود.

فرماندار دماوند گفت: مردم دماوند در همه صحنه‌ها حضور داشته‌اند و در ماه‌های اخیر نیز با حضور در برنامه‌ها و اجتماعات مختلف، حمایت خود را از نظام، انقلاب و کشور نشان داده‌اند.

وی تصریح کرد: پشتوانه اصلی موفقیت نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیتی و مجموعه حاکمیت، حضور و همراهی مردم است و این سرمایه اجتماعی مهم‌ترین عامل عبور کشور از شرایط دشوار به شمار می‌رود.

دماوند در جنگ رمضان یک‌ونیم میلیونی شد

فرماندار دماوند با اشاره به شرایط ویژه ماه‌های گذشته گفت: در جنگ رمضان نیز بیش از یک‌ونیم میلیون نفر وارد منطقه شدند اما با وجود این حجم جمعیت، نیازهای عمومی مردم تامین شد.

این مسوول افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان در یک سال اخیر با شرایط دشواری از جمله جنگ دوازده روزه، جنگ رمضان و برخی مسایل و بحران‌های دیگر مواجه بودند اما با حمایت دولت و استانداری و اختیارات واگذار شده، در هیچ مقطعی کمبود جدی در شهرستان ایجاد نشد.

وی ادامه داد: در دوره جنگ نخست، جمعیت شهرستان تا حدود دو و نیم میلیون نفر افزایش یافت و در جنگ رمضان نیز بیش از یک و نیم میلیون نفر وارد منطقه شدند اما با وجود این حجم جمعیت، نیازهای عمومی مردم تامین شد.

حیدری آزاد افزود: در حوزه سوخت، آرد، گندم و سایر کالاهای اساسی نیز اقدامات لازم انجام شد و شرایط جنگی بر فضای شهرستان حاکم نشد.

توسعه بدون رسانه ممکن نیست

فرماندار دماوند با تاکید بر نقش تعیین‌کننده رسانه‌ها در فرآیند توسعه گفت: هیچ منطقه‌ای بدون بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها نمی‌تواند به توسعه واقعی دست یابد و رسانه‌ها امروز به مثابه نورافکن، ظرفیت‌ها، نیازها و مسایل جامعه را آشکار می‌کنند.

حیدری آزاد اظهار کرد: توسعه مفهومی پیچیده و چندبعدی است و خروجی همه تلاش‌ها برای توسعه، بهبود زندگی مردم و پیشرفت جامعه محسوب می‌شود.

وی یادآورشد: رسانه‌ها چه در سطح سیاست‌گذاری ملی و چه در سطح منطقه‌ای نقش اساسی دارند و به عنوان حاملان پیام میان مردم و کارگزاران نظام، بخشی جدایی‌ناپذیر از فرآیند توسعه به شمار می‌روند.

دماوند نیازمند تقویت جدی رسانه‌ها است

فرماندار دماوند با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و اقتصادی این شهرستان گفت: با وجود پیشینه ارزشمند و ظرفیت‌های فراوان دماوند، بسیاری از مردم کشور شناخت کافی از توانمندی‌های گردشگری، اقتصادی، طبیعی و زیست‌محیطی این منطقه ندارند و آنچه تاکنون منتشر شده بیشتر در قالب خبرهای محدود بوده است.

حیدری آزاد افزود: اکنون در شهرستان به این جمع‌بندی رسیده‌ام که دماوند بیش از گذشته به تقویت رسانه‌ها نیاز دارد تا بتواند ظرفیت‌ها، مطالبات و مسایل خود را در سطح ملی مطرح کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نباید وابسته به دستگاه‌ها و نهادها تلقی شوند، تصریح کرد: رسانه زبان گویای مردم و حلقه ارتباطی میان جامعه و مسوولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز است و خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز می‌تواند نقش مهمی در انتقال مطالبات مردم و انعکاس مسایل منطقه ایفا کند.

دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دماوند روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل ایرنا، مسوولان شهرستان و جمعی از مدیران این خبرگزاری پس از حدود هشت سال وقفه فعالیت خود را از سر گرفت و ماموریت پوشش خبری شهرستان‌های دماوند، پردیس و فیروزکوه را در گستره شرق استان تهران بر عهده دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.