افزایش بهای نفت پس از حمله تجاوزکارانه آمریکا به ایران

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 02:35
تهران- ایرنا- در پی آغاز دور جدید حملات تجاوزکارانه آمریکا به ایران بهای نفت در بازارهای جهانی بار دیگر روند صعودی در پیش گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، به دنبال آغاز این حملات بهانی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت با افزایشی ۲.۷ درصدی به ۹۲.۴۵ دلار در هر بشکه رسید.

همچنین بهای هر بشکه نفت خام برنت نیز به حدود ۹۳ دلار افزایش یافت.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که حملاتی را علیه ایران آغاز کرد.

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا امروز ساعت ۵:۱۵ بعدازظهر به وقت شرق آمریکا به دستور فرمانده کل قوا حملات بیشتری را در دفاع از خود علیه چند هدف در ایران آغاز کردند.

این حملات پس از آن آغاز شد که پیت هگست وزیر جنگ آمریکا در مقابل مقر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در تامپا، فلوریدا در گفت وگو با خبرنگاران مدعی شد که امشب به ایران ضربه خواهیم زد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که ایالات متحده حملات بیشتری علیه ایران انجام خواهد داد. او در پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت ایران «بیش از حد در مذاکرات تعلل کرده است و اکنون باید بهای آن را بپردازد!!!»

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.