مهدی احمدی روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید رسمی گندم در شهرستان زرندیه طی روزهای آینده آغاز خواهد شد و برآورد میشود ۱۵ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان امسال خریداری شود.
وی بیان کرد: تعاونی روستایی آزادی و سیلوی بخش خرقان مراکز خرید گندم در سطح شهرستان زرندیه است و پیگیری لازم را برای راه اندازی یک مرکز خرید گندم در شهر خشکرود بخش مرکزی در حال انجام است.
فرماندار زرندیه اضافه کرد: از جهاد کشاورزی این شهرستان نیز خواسته شده تا موضوع سوخت تراکتورها و کمباین ها با توجه به زیر کشت و میزان مصرف را در راستای پیگیری از شرکت نفت به فرمانداری اعلام کند تا مشکلی در برداشت گندم وجود نداشته باشد.
وی تاکید کرد: از کارشناسان فنی و ذیحسابان جهادکشاورزی این شهرستان نیز خواسته شده تا حضور مستمر در مراکز خرید گندم داشته باشند و بانک کشاورزی نیز مطالبات مالی کشاورزان با با جدیت پیگیری کند.
احمدی در ادامه با اشاره به پیگیری های زیست محیطی و حل برخی مشکلات این حوزه در شهرستان زرندیه گفت: در نشست روز گذشته با امیر انصاری مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی، موضوع رفع بوی نامطبوع، مدیریت اصولی فضولات و پسماندهای دامی و استفاده از فناوریهای نوین از جمله سامانههای تولید بیوگاز و تصفیه کامل فاضلاب دامداریها به عنوان راهکارهای مؤثر برای کاهش اثرات زیستمحیطی این واحدها مورد تأکید قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین وضعیت فعالیت دامداریهای علوی و غزال میهن و لزوم رعایت الزامات و ضوابط زیستمحیطی از سوی این واحدها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.













