چرا حمله به مخازن آب در سیریک مهم است؟

ورزش سه پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 09:25
اقتصادنیوز: نام سیریک پس از انتشار خبر حمله به دو مخزن آب در بخش بمانی بار دیگر در صدر خبرها قرار گرفته است؛ شهرستانی ساحلی در شرق هرمزگان که زندگی روزمره مردم در آن، بیش از بسیاری از مناطق دیگر، به پایداری زیرساخت‌های آبرسانی وابسته است.

به گزارش ورزش سه و به نقل از خبرآنلاین، پس از انتشار خبر تخریب دو مخزن آب در بخش بمانی شهرستان سیریک، بسیاری از کاربران این سوال را مطرح کردند که سیریک کجاست و چرا آسیب به زیرساخت آبی این منطقه تا این اندازه اهمیت دارد.

بر اساس اعلام عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان، در پی حمله موشکی بامداد چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۵، دو مخزن استراتژیک آب در بخش بمانی هدف قرار گرفت و به‌طور کامل تخریب شد. این دو مخزن شامل یک مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و یک مخزن ۲ هزار مترمکعبی بوده‌اند که در تأمین آب شرب بخش بمانی و شهر کوهستک نقش کلیدی داشتند.

سیریک کجاست؟

سیریک یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران است؛ منطقه‌ای ساحلی در کرانه دریای عمان که در شرق این استان قرار دارد. مرکز این شهرستان، بندر سیریک است و به دلیل موقعیت جغرافیایی، پیوند با دریا و ساختار معیشتی محلی، از مناطق مهم ساحلی هرمزگان به شمار می‌رود.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.