هوش مصنوعی باید به ابزار تصمیم‌سازی و توسعه در چهارمحال و بختیاری تبدیل شود

خبرآنلاین پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 10:03
ملک محمد قربانپورمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری هدفمند از فناوری‌های نوین در فرآیندهای مدیریتی و اجرایی استان گفت: استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند زمینه افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، تسریع در ارائه خدمات و ارتقای کیفیت تصمیم‌سازی در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛ملک محمد قربانپور در نشست بررسی برنامه‌ها و راهکارهای توسعه و بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی می‌تواند زمینه افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، تسریع در ارائه خدمات و ارتقای کیفیت تصمیم‌سازی در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی استان افزود: با استفاده از توان دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی، مسائل استان در حوزه‌های اقتصاد، سرمایه‌گذاری، صادرات، اشتغال و تولید با بهره‌گیری از ابزارهای هوش مصنوعی تحلیل و برای آن‌ها راهکارهای عملیاتی ارائه خواهد شد.

 معاون استاندار  همچنین از پیگیری ایجاد مرکز داده، مرکز هوش مصنوعی استان و استقرار دستیارهای هوشمند خبر داد و گفت: تدوین نقشه راه استانی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای توسعه زیست‌بوم هوش مصنوعی و گسترش کاربردهای این فناوری در بخش‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.