استاندار یزد: مدرک‌‎گرایی، آفت‌ بزرگ حوزه آموزش است

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 10:27
یزد_ ایرنا _ استاندار یزد از مدرک‌گرایی به عنوان یکی از آفت‌های بزرگ کشور نام برد و گفت: پرداخت هزینه‌های هنگفت برای دریافت مدرک تحصیلی، نقطه مقابل کیفیت بخشی سیستم آموزشی کشور است که باید برای اصلاح این رویه چاره‌اندیشی شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا بابایی در آیین قدردانی از خیرین مدرسه ساز شهر مجومرد شهرستان اشکذر، با ابراز امیدواری نسبت به اینکه اقدامات خیرین مدرسه ساز شهر مجومرد به الگویی برای کل کشور تبدیل شود افزود: توجه به ابعاد مختلف حوزه آموزش و پرورش از دغدغه‌های خیرین مدرسه ساز است.

وی نهضت توسعه عدالت آموزشی را از رویکردهای اصلی دولت چهاردهم دانست و گفت: عدم برخورداری یکسان مناطق از زیرساخت‌های آموزشی بر کیفیت آموزش و پرورش تاثیر خواهد داشت.

وی در ادامه به رتبه برتر استان یزد در کنکور سراسری طی ۳۰ سال متوالی اشاره و تصریح کرد: در بررسی عملکرد دانش‌آموزان مناطق مختلف استان یزد، نقش زیرساخت‌های آموزشی در کسب نتایج مطلوب در کنکور سراسری مشهود بوده است.

استاندار یزد اختصاص بودجه‌های فرهنگی به شهرستان‌ها، برگزاری کلاس‌های تقویتی و آموزشی و تعیین جوایز برای پذیرفته‌شدگان در راستای ایجاد انگیزه و رقابت بین دانش آموزان را از عوامل موفقیت در کنکورهای سراسری عنوان کرد.

بابایی بر ضرورت تلاش و برنامه‌ریزی جهت کیفیت بخشی به آموزش دانش آموزان در مدارس هم راستا با اقدامات ارزشمند خیرین و نیکوکاران در حوزه مدرسه سازی و تامین زیرساخت‌های آموزشی تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات خیرین مدرسه ساز در تربیت آینده سازان کشور گفت: بر اساس آیات نورانی قرآن کریم هر کس مسبب کار خیری شود تا ابد بهره‌ای از آن کار خیر نصیب او خواهد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه زرتشتیان یزد از دیرباز در مدرسه‌سازی پیشگام بوده‌اند، خاطرنشان کرد: بدون تردید تمامی این اقدامات در مسیر پیشرفت و آبادانی استان یزد تاثیرگذار خواهد بود.

تأکید استاندار بر استمرار سالانه نمایشگاه جهیزیه در یزد

همچنین استاندار یزد در بازدید از نمایشگاه تخصصی جهیزیه و تدارکات ازدواج در یزد با اشاره به اهمیت تسهیل شرایط ازدواج جوانان، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی جهیزیه را فرصتی ارزشمند برای خرید یکپارچه، اقساطی و با تخفیف اقلام مورد نیاز زوج‌های جوان دانست و بر استمرار سالانه این رویداد تأکید کرد.

محمدرضا بابایی با قدردانی از همت هیات‌مدیره نمایشگاه اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تلاش می‌شود تا سالی یک‌بار تمامی اقلام مورد نیاز جهیزیه در قالب یک نمایشگاه چند روزه گردآوری شده و در دسترس عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه شرایط مساعدی را برای همشهریان و خریداران فراهم کرده است، افزود: ارائه کالاها به صورت اقساطی و همراه با تخفیف‌های مناسب، اقدام بسیار ارزنده‌ای است که فرصت خوبی را برای تأمین نیازمندی‌های زوج‌های جوان مهیا می‌سازد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.