معاون استاندار خراسان‌شمالی‌: مصرف بهینه انرژی با آموزش نهادینه می‌شود

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 13:55
بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی گفت: نهادینه‌سازی الگوی مصرف بهینه انرژی از طریق برنامه‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی هدفمند و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمجتبی علوی مقدم روز پنجشنبه در نشست مدیریت مصرف بهینه انرژی خراسان‌شمالی اظهار کرد: مصرف بهینه باید از یک اقدام مقطعی به یک رویکرد مستمر و اجتماعی تبدیل شود تا شهروندان، اصناف و دستگاه‌های اجرایی به عنوان شرکای اصلی مدیریت انرژی ایفای نقش کنند.

تمهیدات برای تامین پایدار سوخت و انرژی

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تامین سوخت نیروگاه‌ها و ذخیره‌سازی نفت سفید مورد نیاز روستاها، افزود: هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان با هدف تامین پایدار انرژی در زمستان آینده در دستور کار قرار گرفته است.

علوی مقدم ادامه داد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز اختلال در خدمت‌رسانی پیش‌بینی شده است.

رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی؛ بازوی اجرایی نهادینه‌سازی الگوی مصرف

وی بر تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی هدفمند، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، نهادهای فرهنگی و تشکل‌های صنفی برای نهادینه‌سازی الگوی مصرف بهینه تاکید کرد.

معاون استاندار خراسان‌شمالی‌ تصریح کرد: این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای آگاهی عمومی، اصلاح الگوی مصرف، کاهش فشار بر شبکه‌های تامین انرژی و افزایش تاب‌آوری استان در دوره‌های اوج مصرف باشد.

خراسان‌شمالی‌ با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.