598 زندانی تبعه افغانستان به کشورشان منتقل شدند

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 14:19
معاون وزیر دادگستری گفت: 598 زندانی تبعه افغانستان به کشورشان منتقل شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری از انتقال 598 زندانی افغانستانی به کشورشان خبر داد.

جلالیان در این‌باره اظهار داشت: این افراد، یازدهمین گروه از اتباع افغانستانی محبوس در زندان‌های کشورمان هستند که پس از اجرایی شدن موافقت‌نامه انتقال محکومین به حبس میان دو کشور، تحویل مقامات قضایی افغانستان شدند.

معاون‌ وزیر دادگستری با اشاره به اینکه محکومیت حبس این افراد عمدتا در خصوص جرایم مربوط به مواد مخدر بوده است افزود: با لحاظ معیارهای انسان‌دوستانه و حقوق بشری، این افراد برای گذراندن باقیمانده دوران محکومیت حبس خود به افغانستان منتقل شدند.

وی اظهار داشت: فعالیت دبیرخانه کمیته انتقال محکومین وزارت دادگستری در طول جنگ تحمیلی سوم نیز ادامه داشته که‌ ماحصل آن انتقال حدود 600 تبعه افغانستانی محبوس در‌ کشورمان به افغانستان است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.