نصب لوازم کاهنده مصرف آب برای مشترکان مجانی است

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 14:41
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از اجرای طرح نصب رایگان تجهیزات کاهنده مصرف آب برای مشترکان خانگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی با اشاره به بسته‌های تشویقی مدیریت مصرف آب در سال جاری اظهار داشت: مشترکانی که مصرف آب خود را حداقل 20 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش دهند، از تخفیف 20 درصدی در قبوض آب بهره‌مند خواهند شد.

او افزود: با توجه به شرایط منابع آبی کشور و ضرورت مشارکت عمومی در مدیریت مصرف، از هفته آینده برای مشترکانی که با هماهنگی شرکت‌های آب و فاضلاب از تجهیزات و لوازم کاهنده مصرف آب استفاده کنند، تخفیف 30 درصدی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: بر اساس قانون و مصوبات ابلاغی، مشترکان می‌توانند با تماس با سامانه ارتباط با مشتریان 122 درخواست دریافت تجهیزات کاهنده مصرف آب را ثبت کنند تا کارشناسان شرکت‌های آب و فاضلاب نسبت به نصب رایگان این تجهیزات در محل سکونت آنان اقدام کنند.

امینی ادامه داد: استفاده از این تجهیزات بدون ایجاد اختلال در رفاه مشترکان، می‌تواند تا 30 درصد مصرف آب خانوار را کاهش دهد.

رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به آغاز فصل گرم سال و افزایش مصرف آب در بسیاری از شهر‌های کشور خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف آب، مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار برای حفظ پایداری تأمین آب شرب است و مشارکت شهروندان در این زمینه نقش تعیین‌کننده‌ای در عبور از تنش‌های آبی خواهد داشت.

به گفته امینی، اجرای طرح‌های تشویقی و ارائه خدمات رایگان نصب تجهیزات کاهنده مصرف، بخشی از برنامه‌های وزارت نیرو برای ارتقای فرهنگ مصرف بهینه آب و افزایش تاب‌آوری شبکه‌های تأمین آب در سراسر کشور است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.