جانی دوباره در کالبد فرهنگی کنارک با برگزاری آیین "طلوع هنر"

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 15:15
چابهار- ایرنا - برگزاری آیین "طلوع هنر" در بندر کنارک، سرآغازی تازه برای احیای فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان است؛ رویدادی که با حضور مسئولان و استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان همراه شد.

به گزارش ایرنا، مراسم فرهنگی و هنری "بازگشت طلوع هنر به آغوش بندر کنارک" با حضور مسئولان، هنرمندان، شاعران، نویسندگان و فعالان فرهنگی این شهرستان برگزار شد و فصلی تازه در حیات فرهنگی این بندر جنوبی رقم زد.

این رویداد با حضور هنرمندان، اعضای شورای اداری و اقشار مختلف مردم برگزار شد و استقبال گسترده اهالی فرهنگ و هنر از آن، ظرفیت بالای این شهرستان در حوزه فرهنگی را به نمایش گذاشت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنارک در این مراسم، با اشاره به سابقه رکود فعالیت‌های فرهنگی در منطقه گفت: پس از سال‌ها و با حمایت‌های فرماندار شهرستان و همراهی مسئولان، توانسته‌ایم زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری اثرگذار را فراهم کنیم و گام‌های مثبتی در مسیر احیای این فعالیت‌ها برداریم.

مجیب سرفراز با تأکید بر جایگاه هنرمندان در جامعه افزود: هنرمندان سرمایه‌های ارزشمند هر جامعه‌ای هستند و حمایت از آنان به شکوفایی استعدادها و تقویت هویت فرهنگی منطقه منجر می‌شود. برنامه‌ریزی برای برگزاری مستمر رویدادهای فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دارد.

بازگشت طلوع هنر به بندر کنارک؛ گامی نو در احیای فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان

فرهنگ، زیربنای توسعه پایدار

بخشدار کهیر نیز در این مراسم، با تأکید بر نقش محوری فرهنگ در توسعه جوامع اظهار کرد: توجه به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقای سرمایه اجتماعی و تقویت هویت فرهنگی است و هر اندازه به فعالیت‌های فرهنگی بها داده شود، زمینه برای رشد آگاهی عمومی و توسعه پایدار فراهم‌تر خواهد شد.

افشین ارشادی همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان برای رشد و پیشرفت منطقه تأکید کرد و گفت: هنرمندان نقش بی‌بدیلی در انتقال ارزش‌ها و فرهنگ جامعه دارند.

بازگشت طلوع هنر به بندر کنارک؛ گامی نو در احیای فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان

حمایت شورای اسلامی از رویدادهای فرهنگی

عضو شورای اسلامی شهر کنارک نیز در این مراسم، با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی این شهرستان گفت: توسعه فرهنگی، زیربنای توسعه در سایر حوزه‌هاست و استمرار چنین رویدادهایی نقش مؤثری در شناسایی استعدادهای جوان، تقویت هویت بومی و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان خواهد داشت.

عادل خوشخو تصریح کرد: شورای اسلامی شهر کنارک از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌کند و این حمایت را در راستای افزایش نشاط اجتماعی و پویایی جامعه ضروری می‌داند.

برنامه‌های متنوع در یک شب هنری

در بخش‌های مختلف این مراسم، شاعران و نویسندگان شهرستان آثار خود را به نمایش گذاشتند. شعرخوانی، اجرای موسیقی، نقد و بررسی آثار ادبی، اکران فیلم کوتاه فرهنگی و گفت‌وگوی هنرمندان با مسئولان از جمله برنامه‌هایی بود که با استقبال گرم حاضران روبه‌رو شد.

برگزاری این مراسم که با هدف تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری، حمایت از هنرمندان و ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت و هم‌افزایی فعالان فرهنگی منطقه شکل گرفت، نشان داد که کنارک با وجود برخورداری از ظرفیت‌های بالای فرهنگی، آماده درخشش دوباره در عرصه هنر و ادب استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایرنا، شهرستان چابهار با سه بخش مرکزی، پلان و پیرسهراب و بیش‌از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۶۴۵ کیلومتری جنوب‌شرقی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.