عراقچی: اقدامات آمریکا وضعیت آتش‌بس را بی اثر کرده است

مشرق نیوز پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 15:16
وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمریکا را مسئول آتش‌افروزی‌ها دانست.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی ظهرامروز پنجشنبه با "کایا کالاس"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای در پی حملات تجاوزکارانه آمریکا به نقاطی از ایران گفتگو کرد.

وزیر خارجه کشورمان در این تماس، تجاوز اخیر آمریکا را به‌شدت محکوم کرده و آن را نقض آشکار منشور سازمان ملل و حقوق بین‌الملل دانسته و اعلام کرده که این اقدامات وضعیت آتش‌بس را بی‌اثر کرده و مسئولیت پیامدهای خطرناک آن بر عهده آمریکا است.

عراقچی با انتقاد از سکوت کشورهای عضو سازمان ملل در برابر این اقدامات، هشدار داد که انفعال جهانی موجب افزایش ناامنی منطقه ای و جهانی خواهد شد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.