انتقال 598 زندانی از ایران به افغانستان

خبرگزاری تسنیم پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 15:26
معاون وزیر دادگستری ایران از انتقال 598 زندانی افغانستانی برای ادامه دوران محکومیت به کشورشان خبر داد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری ایران از انتقال 598 زندانی از زندان‌های این کشور به افغانستان خبر داد.

وی اظهار داشت که این افراد یازدهمین گروه از اتباع افغانستانی محبوس در زندان‌های ایران هستند که در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس میان دو کشور، به مقامات قضایی افغانستان تحویل داده شده‌اند.

جلالیان گفت محکومیت حبس این افراد عمدتاً مربوط به جرایم مواد مخدر بوده و این زندانیان برای گذراندن ادامه دوران محکومیت خود به افغانستان منتقل شده‌اند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری همچنین افزود انتقال این افراد با در نظر گرفتن معیارهای انسان‌دوستانه و حقوق بشری انجام شده است.

وی تصریح کرد که فعالیت دبیرخانه کمیته انتقال محکومان این وزارتخانه در دوره جنگ اخیر نیز ادامه داشته و در نتیجه آن، این اتباع افغانستانی محبوس در ایران به کشورشان منتقل شده‌اند.

ایران و افغانستان پیش‌تر موافقت‌نامه‌ای برای انتقال محکومان به حبس امضا کرده‌اند که بر اساس آن، اتباع دو کشور می‌توانند ادامه دوران محکومیت خود را در کشور متبوع‌شان سپری کنند. مقامات ایران می‌گویند اجرای این توافق با هدف رعایت ملاحظات انسانی، حفظ ارتباط زندانیان با خانواده‌هایشان و تسهیل روند بازپروری انجام می‌شود.

انتهای پیام/.

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.