پایان پرونده جنجالی دوومیدانی کاران؛/ حکم نهایی کره صادر شد: 2 نفر تبرئه، 2 نفر حبس!

ورزش سه پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 16:23
دادگاه تجدیدنظر کره جنوبی حکم قبلی صادر شده برای پرونده دوومیدانی کاران ایرانی را تایید کرد.

به گزارش "ورزش سه"، سال قبل در همین روزها بود که تیم ملی دوومیدانی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا راهی کره جنوبی شد، اما در حاشیه این رقابت ها اتفاقاتی رخ داد که چهار عضو این تیم از جمله سه ورزشکار و یک مربی توسط پلیس کره جنوبی بازداشت شدند و نتوانستند به تهران بازگردند.

بعد از بارها پیگیری از سوی مسئولان ورزش کشور و برگزار چندین دادگاه برای این چهار نفر که از سوی یک دختر کره ای متهم شده بودند، چندی قبل دادگاه رای این پرونده را صادر کرد. بر این اساس یک مربی و یک ورزشکار از سوی دادگاه تبرئه شدند و دو نفر دیگر به چهار سال حبس محکوم شده بودند.

هم وکلای دختر کره ای و هم دو ورزشکار ایرانی به این حکم اعتراض کرده بودند که در نهایت بعد از برگزاری دادگاه تجدیدنظر حکم نهایی صادر شد. 

بر اساس این حکم دو ورزشکاری که به چهار سال حبس محکوم شده بودند، تایید شده و تبرئه شدن دو عضو دیگر تیم ایران هم به تایید رسیده است تا تغییری در رای قبلی ایجاد نشود.

بدین ترتیب یک ورزشکار و یک مربی تبرئه شده می توانند طی روزهای آینده و بعد از یک سال دوری از کشور، به تهران بازگردند، اما دو ورزشکار دیگر همچنان باید در زندان کره بمانند و ادامه دوران حبس خود را سپری کنند.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.