نقض حقوق بین‌الملل توسط آمریکا/ ترامپ: دیشب ۲۵۰ میلیون دلار بمب علیه ایران استفاده کردیم

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 16:56
تهران – ایرنا - رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پیش و در تماس تلفنی با شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شد که ارزش بمب هایی که آمریکا دیشب در حملات متجاوزانه علیه ایران استفاده کرده، ۲۵۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش پنجشنبه ایرنا، دونالد ترامپ که پس از انتشار مطلبی تهدید آمیز در تارنمای تروث سوشال با فاکس نیوز گفتگو می کرد، بار دیگر مدعی شد: آنها هیچ نیروی دفاعی ندارند. در این مورد نمی‌توانند اقدامی کنند. ما دیشب بمب‌هایی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار روی آنها انداختیم.

ترامپ مدعی شد که ایران اکنون آثار این حملات را احساس می‌کند.

وی ادعا کرد: آنها در حال تسلیم شدن هستند، فقط هنوز متوجه نشده اند.

ترامپ در ادامه این مصاحبه از پوشش رسانه‌ای جنگ علیه ایران به شدت انتقاد کرد و مدعی شد که حتی مقام های ایرانی از اینکه چقدر «در روزنامه‌ها» خوب عمل می‌کنند، شگفت‌زده شده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا همزمان با تداوم اقدامات متجاوزانه واشنگتن علیه ایران و نقض آشکار منشور سازمان ملل و حقوق بین‌الملل توسط کاخ سفید دقایقی پیش نیز در تارنمای تروث سوشال مدعی شد که این کشور امشب ضربه ای بسیار سخت به ایران خواهد زد.

ترامپ ادعا کرده بود: آمریکا امشب به ایران (که نیروی دریایی، نیروی هوایی، رادار، پدافند هوایی و تمام اشکال دیگر دفاع آن، به همراه بخش عمده‌ای از توانایی تهاجمی‌اش، از بین رفته است!) ضربه بسیار سختی خواهد زد.

در واکنش به اقدامات متجاوزانه آمریکا، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: طی دو موج عملیاتی هجده هدف مهم متعلق به ارتش شرور امریکا در پایگاه های هوایی علی السالم و احمدالجابر و همچنین پایگاه های هوایی شیخ عیسی را مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

در این اطلاعیه آمده است: رزمندگان شجاع نیروی هوافضا و قهرمانان نیروی دریایی سپاه سحرگاه امروز در تنبیه متجاوز و پاسخ به تعرض ارتش کودک کش آمریکا به بعضی از واحدهای خدماتی و پاسگاه های ساحلی سپاه و فرماندهی انتظامی و محوطه فرودگاه بندرعباس، طی دو موج عملیاتی هجده هدف مهم متعلق به ارتش شرور امریکا در پایگاه های هوایی علی السالم و احمدالجابر و همچنین پایگاه های هوایی شیخ عیسی را مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

همچنین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه ۲۱ خرداد) با صدور بیانیه‌ای، نقض فاحش آتش‌بس توسط آمریکا را به شدت محکوم و تاکید کرد که مسئولیت پیامدهای بسیار خطرناک ناشی از این آتش‌افروزی بر عهده هیات حاکمه آمریکا خواهد بود.

در حال تکمیل....

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.