غریب‌آبادی: کشورهای حامی تجاوز به ایران صلاحیت متهم‌سازی تهران ندارند

الف پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 21:21
غریب آبادی اذعان داشت کشورهای حامی تجاوز به ایران صلاحیت اخلاقی و حقوقی اتهام زنی علیه ایران را ندارند.

به گزارش تسنیم، کاظمی غریب آبادی، معاون وزیر امور خارجه در واکنش به بیانیه اخیر تعدادی از کشورها و طرح اتهامات واهی علیه ایران گفت: کشورهای حامی تجاوز به ایران به لحاظ حقوقی و اخلاقی صلاحیت متهم سازی تهران را ندارند.

وی با اشاره به بیانیه مشترک اخیر تعدادی از کشورها (23) درباره آنچه «فعالیت‌های تهدیدآمیز منتسب به ایران» خوانده شده، آن را مجموعه‌ای از اتهامات سیاسی، بی‌سند و کاملاً مردود دانست.

غریب آبادی افزود: دولت‌هایی که خود در نقض حاکمیت ایران، حمایت از تجاوز نظامی، پناه‌دادن به گروهک‌های تروریستی و تأمین مصونیت برای رژیم صهیونیستی سابقه روشن دارند، صلاحیت اخلاقی و حقوقی برای متهم‌سازی جمهوری اسلامی ایران ندارند.

 وی در پایان تاکید کرد حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت ملی ایران موضوع معامله تبلیغاتی نیست. هر اقدام خصمانه، هر اتهام‌سازی بی‌سند و هر مشارکت در پروژه فشار علیه ایران، با پاسخ حقوقی، سیاسی و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران و همچنین، اقدام متقابل و متناسب آن مواجه خواهد شد. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.