به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار پایتخت در حاشیه این مراسم با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و برگزاری مراسم سید الشهدا، دهه نخست محرم را فرصتی برای میثاقی دوباره با امام حسین (ع) عنوان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تدارکات لازم فراهم شده است و آماده برپایی مراسم اهل بیت هستیم.
علیرضا زاکانی گفت: روایات اهلبیت (ع) آراسته به پاکیزگی و پالودگی است.
رویداد عطر سیب تا ۲۸ خرداد ادامه دارد
در ادامه محمدرضا اعلمی، مدیرعامل سازمان فرهنگیهنری شهرداری تهران، با اشاره به آغاز این رویداد، اظهار کرد: نمایشگاهی افتتاح شده که تا ۲۸ ماه جاری ادامه دارد.
وی با اشاره به استقبال هیات از این رویداد فرهنگی اعلام کرد: برگزاری این دوره نسبت به سال گذشته دشوارتر بود و به همین دلیل، ناچار شدیم آن را با شیوهای متفاوت برگزار کنیم و آقای زاکانی تأکید داشتند که این برنامه باید بهتر از سالهای گذشته برگزار شود.
وی ادامه داد: سامانهای که برای این رویداد طراحی شده بود، امسال توسعه یافت و امکان نامنویسی برای همه فراهم شد.
وی ادامه داد: تلاش کردیم ثبتنام تا روزهای پایانی باز بماند تا افرادی که مجوز هیئت داشتند نیز بتوانند نامنویسی کنند.
اعلمی افزود:امسال ۲ هزار و ۳۰۰ هیئت بیشتر از سال کذشته موفق به ثبتنام شدند. همچنین کارتهای اعتباریای که صرفاً در همین فضا قابل استفاده بود، جمعآوری شد.
گزارش ایرنا، رویداد «عطر سیب» هرساله در آستانه فرارسیدن ماه محرم با هدف تأمین و عرضه اقلام مورد نیاز هیأتهای مذهبی برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در پایتخت برپا میشود.













