ورود نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان قنیطره سوریه

ایرنا جمعه 22 خرداد 1405 - 05:33
تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه نقض تمامیت ارضی سوریه وارد مناطقی از استان قنیطره شده‌اند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا از تلویزیون سوریه، گروهی از نظامیان رژیم صهیونیستی به همراه هشت خودرو نظامی وارد روستای صیدا در حومه قنیطره شده‌اند.

نظامیان اشغالگر با یورش به خانه‌های ساکنان این منطقه، اقدام به تفتیش خانه‌ها کرده‌اند.

از زمان سقوط دولت بشار اسد در سوریه در آذر ۱۴۰۳، رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از خلأ امنیتی موجود در این کشور، ضمن بمباران کلیه تأسیسات دفاعی سنگین و هواپیماهای جنگی این کشور، در منطقه القنیطره در جنوب این کشور پیشروی کرده است. همچنین بخش‌هایی در جنوب این کشور از جمله ارتفاعات استراتژیک «جبل الشیخ» را به اشغال خود درآورده است.

پس از استان جنوبی قنیطره، استان درعا نیز با ۳۲ مورد نقض حریم در رتبه دوم قرار گرفته است، با این تفاوت که تجاوزات در این استان، ماهیتی خطرناک‌تر داشته و شامل حملات توپخانه‌ای، نفوذ زمینی و پروازهای فشرده جنگنده‌ها بوده است. همچنین نقض حاکمیت در مناطق ریف دمشق و السویداء عمدتاً به پرواز هواگردهای متجاوز محدود شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.