آمریکا تسلیحات نظامی در این منطقه را کاهش می دهد

همشهری آنلاین جمعه 22 خرداد 1405 - 09:33
 آمریکا قصد دارد تعداد جت‌های جنگنده و کشتی‌های جنگی خود را برای عملیات ناتو در اروپا به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: نیویورک تایمز امروز جمعه به نقل از دو مقام ارشد اروپایی گزارش داد: آمریکا قصد دارد هواپیماها و کشتی‌های جنگی که برای عملیات ناتو در اروپا در دسترس قرار می‌دهد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در این گزارش آمده است که این تصمیم توانایی ناتو را برای انجام حملات دوربرد و انجام عملیات نظارتی محدود می‌کند.

در این گزارش آمده است: طرح آمریکا شامل کاهش تعداد جنگنده‌های F-۱۶ و F-۱۵E از تقریباً ۱۵۰ به ۱۰۰ فروند، و همچنین کاهش هواپیماهای شناسایی دریایی از ۲۶ به ۱۵ فروند و حذف هر هشت جت سوخت‌رسانی هوایی است که قبلاً در اختیار اروپا قرار داده بود.

نیویورک تایمز گزارش داد که این طرح همچنین قصد دارد یک زیردریایی موشک‌انداز و یک ناو هواپیمابر را به همراه چندین کشتی جنگی و ده‌ها جت که به ماموریت‌های این ناو می‌پیوندند، خارج کند یکی از دو گروه بمب‌افکن‌هایی که قبلاً برای دفاع از اروپا اختصاص داده شده بودند نیز ممکن است از ماموریت خارج شوند.

فرماندهی شرقی ارتش آمریکا هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که سهم خود را در مدل نیروی ناتو اصلاح خواهد کرد، بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه دهد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بارها دولت‌های اروپایی را به سرمایه‌گذاری ناکافی در ارتش‌های خود و اتکای بیش از حد به حمایت آمریکا متهم کرده است، در حالی که از متحدان اروپایی و آسیایی خود خواسته است تا هزینه‌های دفاعی خود را به ۳.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش دهند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.