نخستین آزادراه شهری تهران شنبه به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری مهر جمعه 22 خرداد 1405 - 10:24
آزادراه شهید شوشتری به عنوان نخستین آزادراه شهری تهران، روز شنبه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از ۱۸ سال انتظار، گام نخست پروژه کمربندی شرقی تهران با افتتاح «آزادراه شهید شوشتری» به بهره‌برداری می‌رسد.

این پروژه به طول ۹.۳ کیلومتر، روز شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۵ و همزمان با دویست‌وبیست‌ودومین پویش امید و افتخار، با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد.

آزادراه شهید شوشتری به عنوان نخستین آزادراه درون شهری کشور، نقش مهمی در تکمیل کمربندی شرقی تهران، کاهش بار ترافیکی بزرگراه بسیج و تسهیل تردد شهروندان ایفا خواهد کرد.

اجرای این پروژه با وجود معارضین متعدد ملکی و تأسیساتی، با تلاش شبانه‌روزی متخصصان و عوامل اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران به سرانجام رسید.

مجموع هزینه روز اجرای «گام نخست آزادراه شهید شوشتری» و «تکمیل دسترسی‌های ثامن» ۴۵.۵ همت اعلام شده است.

در اجرای این پروژه، علاوه بر احداث زیرساخت‌های ترافیکی، کاشت ۱۲ هزار و ۵۰۰ اصله درخت نیز انجام شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.