توده هوای گرم در هرمزگان همچنان ماندگار است

ایرنا جمعه 22 خرداد 1405 - 10:57
بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: روند ماندگاری هوای گرم در استان همچنان ادامه دارد و با توجه به نوسانات جزئی، دمای هوا بین یک تا ۲ درجه تغییر خواهد کرد.

مجتبی حمزه‌نژاد روز جمعه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان هرمزگان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان‌دهنده تداوم استقرار توده هوای گرم بر روی استان است که این شرایط در روزهای پیش‌رو نیز محسوس خواهد بود.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته دمای بیشینه در ۱۰ شهر هرمزگان بالای ۴۰ درجه بوده و در شهرهای بستک، رودان، پارسیان و هشت‌بندی میناب نیز به مرز ۵۰ درجه رسیده است

حمزه‌نژاد با اشاره به وضعیت جوی استان نیز بیان کرد: برای امروز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ با این حال، در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر در ارتفاعات استان خواهیم بود که این ناپایداری‌ها به‌ویژه در ارتفاعات شهرستان بشاگرد نمود بیشتری دارد.

این کارشناس هواشناسی با تاکید بر احتمال وقوع رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای در مناطق مرتفع، تصریح کرد: الگوی ناپایداری‌های جوی در ارتفاعات استان تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت و توصیه می‌شود ساکنان و گردشگران در این مناطق، تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

حمزه‌نژاد همچنین به وضعیت دریایی استان اشاره کرد و گفت: امروز در محدوده دریای عمان و مناطق غربی استان، وزش باد سطحی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: اگرچه شرایط برای تردد تمامی شناورها در مناطق دریایی استان مساعد است، اما با توجه به شرایط وزش باد لازم است شناورهای سبک صیادی احتیاط بیشتری داشته باشند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.