گروسی: قصد دارم دبیرکل سازمان ملل شوم!

مشرق نیوز شنبه 23 خرداد 1405 - 07:45
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ابراز تمایل شدید خود برای تصدی دبیرکلی سازمان ملل خبر داد.

به گزارش مشرق، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اعلام کرد که مایل است به جای استفاده از روش «توبیخ و سرزنش»، با استفاده از «دیپلماسی آرام و متین» به مقام دبیرکلی سازمان ملل برسد.

گروسی روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در وین توضیح داد: «به نظر من، دبیرکل سازمان ملل برای این نیست که نقش یک پاپ سکولار یا قاضی را ایفا کند؛ بلکه دبیرکل برای حل مشکلات وجود دارد.»

وی افزود: «من به یک دبیرکل عمل‌گرا اعتقاد دارم، نه دبیرکلی که دیگران را متهم می‌کند.»

رافائل گروسی خطاب به نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی تأکید کرد که او به عنوان نماینده ارشد سازمان ملل، باید گفت‌وگو با چهره‌های عالی‌رتبه سیاسی را حفظ کند.

وی تصریح کرد که اگر شخصی را «جنایتکار» خطاب کنید، گفت‌وگو متوقف می‌شود و هیچ مشکلی حل نخواهد شد. گروسی نقش خود در میانجی‌گری میان روسیه و اوکراین را به عنوان نمونه‌ای از شیوه کاری‌اش در رسیدگی به چنین پرونده‌هایی ذکر کرد.

رافائل گروسی ۶۵ ساله، مدیرکل آرژانتینی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یکی از شناخته‌شده‌ترین نامزدها برای تصدی سمت دبیرکلی سازمان ملل محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آلمان، آنتونیو گوترش، دبیرکل فعلی، به دلیل پرداختن علنی به موارد نقض ادعایی قوانین بین‌المللی شناخته شده است؛ رویکردی که بارها او را در تقابل با طرف‌های مختلف قرار داده است.

دوره مسئولیت آنتونیو گوترش در سمت دبیرکل سازمان ملل در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.