حمله لیبرمن به توافق ایران و آمریکا: پیروزی برای تهران؛ فاجعه برای اسرائیل

خبرآنلاین شنبه 23 خرداد 1405 - 14:00
وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی، با انتقاد شدید از توافق در حال شکل‌گیری میان ایران و آمریکا، آن را «فاجعه‌ای برای اسرائیل» توصیف کرد.

به گزارش خبرآنلاین از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین این رژیم و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما»، در اظهاراتی تند علیه توافق احتمالی تهران و واشنگتن، آن را یک پیروزی کامل برای تهران خواند و تأکید کرد که نتیجه مذاکرات چیزی جز یک فاجعه برای تل‌آویو نخواهد بود.

به روایت ایرنا، وی با انتقاد از سیاست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در روند تحولات اخیر افزود: ۱۰۰ درصد مسئولیت این وضعیت بر عهده بنیامین نتانیاهو است.

رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» پیش‌تر نیز نتانیاهو را به ناکارآمدی سیاسی متهم کرده و هرگونه توافق احتمالی با ایران را مغایر با منافع و امنیت تل‌آویو دانسته بود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه در شبکه اجتماعی «تروث» مدعی شد مفادی که در رسانه‌ها منتشر شده هیچ ارتباطی با متن توافق مکتوب ندارد.

در همین حال، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تفاهمنامه اسلام‌آباد هیچ‌گاه تا این حد به نهایی شدن نزدیک نبوده است. تا زمان تکمیل و نهایی شدن آن، رسانه‌ها باید از گمانه‌زنی درباره محتوای آن خودداری کنند.

عراقچی همچنین تاکید کرد: «در راستای رویکرد مسئولانه و شفاف ما، تمامی جزئیات در زمان مقتضی با عموم مردم به اشتراک گذاشته خواهد شد.»

پس از انتشار این پیام، ترامپ متن منتشرشده از سوی وزیر امور خارجه ایران را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی تروث بازنشر کرد.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.