سن بازنشستگی برای این افراد کاهش یافت

پارسینه شنبه 23 خرداد 1405 - 14:14
بر پایه مصوبات جدید قانون جوانی جمعیت، بانوان شاغل با ۲۰ سال سابقه خدمت می‌توانند زودتر از موعد معمول بازنشسته شوند.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایلنا، طبق این قانون، بانوان دارای یک فرزند تا سن ۴۲ سال، دو فرزند تا سن ۴۱ سال و سه فرزند تا سن ۴۰ سالگی امکان بازنشستگی خواهند داشت. این امتیاز ویژه شامل زنان کارمند و مشمول قانون خدمات کشوری است که شرایط لازم را دارا باشند.

به گفته نمایندگان مجلس، اجرای این مصوبه در راستای سیاست‌های کلی جمعیت و حمایت از خانواده بوده و به‌منظور تقویت جایگاه اجتماعی زنان و ایجاد تعادل میان مسئولیت‌های خانوادگی و شغلی آنان در دستور کار مجلس و دولت قرار گرفته است.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.