تلاش آمریکا درباره تنگه هرمز تاکنون بی نتیجه مانده و حتی محاصره دریایی مدنظر آمریکا و تلاش برای فشار بر چین برای جلوگیری از خرید نفت ایران نیز راه به جایی نبرده است.
وبسایت «تنکر ترکرز» شنبه گزارش داد که یک ابرنفتکش دیگر توانست از خط محاصره نیروی دریایی آمریکا عبور کند.
به گزارش ایرنا به نقل از تنکر ترکرز، این ابرنفتکش فرستنده سامانه شناسایی خودکار (AIS) خود را خاموش کرد.
این وبسایت مدعی شد که این ابرنفتکش در پنج سال گذشته تحریمهای اداره کنترل داراییهای خارجی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا را نقض کرده است.
تلاش آمریکا درباره تنگه هرمز تاکنون بی نتیجه مانده و حتی محاصره دریایی مدنظر آمریکا و تلاش برای فشار بر چین برای جلوگیری از خرید نفت ایران نیز راه به جایی نبرده است.
جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران که متعاقبا تهران را بر آن داشت تا تنگه هرمز را مسدود کند، باعث افزایش شدید قیمت انرژی شده است.
به طور معمول یکپنجم کل عرضه انرژی جهانی از این شاهراه حیاتی عبور میکند.
این شوک نه تنها در پمپهای بنزین احساس میشود، بلکه شرکتهای بخش خصوصی هم شاهد افزایش سرسامآور هزینههای خود هستند.
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.