ایران تحریم می‌شود؟ استاد آمریکایی پاسخ می‌دهد

همشهری آنلاین شنبه 23 خرداد 1405 - 21:02
مقام ارشد پیشین وزارت امور خارجه آمریکا و استاد دانشگاه کلمبیا در سخنانی گفت: ایران با درس‌گرفتن از رفتار آمریکا، اکنون از تنگه هرمز به عنوان گلوگاه راهبردی برای شکستن تحریم‌های دلار استفاده می‌کند

همشهری آنلاین: مقام ارشد پیشین وزارت امور خارجه آمریکا و استاد دانشگاه کلمبیا در سخنانی گفت: ایران با درس‌گرفتن از رفتار آمریکا، اکنون از تنگه هرمز به عنوان گلوگاه راهبردی برای شکستن تحریم‌های دلار استفاده می‌کند. ایران ممکن است از نظر نظامی و اقتصادی از این جنگ ضربه خورده باشد، اما از نظر راهبردی تقویت شده است.

این کارشناس افزود: ایران دیگر فقط تحریم نمی‌شود؛ ایران با کنترل تردد کشتی‌ها در هرمز، کشورها را برای لغو تحریم‌ها پای میز معامله می‌کشاند. دوران تک‌قطبی تمام شد؛ ما وارد عصر جنگ اقتصادی شده‌ایم که در آن هر کشوری به دنبال شناسایی گلوگاه‌های حیاتی برای زمین‌گیر کردن رقباست.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.