العربیه مدعی نشست مجازی میان ونس و قالیباف شد؛ توافق امروز امضاء می‌شود/ تنگه هرمز هم باز خواهد شد

خبرآنلاین یکشنبه 24 خرداد 1405 - 12:16
شبکه العربیه به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که هیئت‌های نمایندگی ایران و آمریکا قرار است امروز در نشستی مجازی برای امضای یک توافق صلح شرکت کنند؛ نشستی که به گفته این منابع، با حضور کشورهای میانجی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس ادعای منابع العربیه، این نشست به‌صورت مجازی و با مشارکت نمایندگان ایران و ایالات متحده برگزار می‌شود و کشورهای قطر و پاکستان نیز به عنوان طرف‌های میانجی در آن حضور خواهند داشت.

این منابع همچنین مدعی شده‌اند که در جریان این نشست، «یادداشت تفاهم» (Memorandum of Understanding) میان دو طرف به امضا خواهد رسید؛ سندی که گفته می‌شود چارچوب توافق میان تهران و واشنگتن را مشخص می‌کند.

به گفته منابع مورد استناد العربیه، این نشست با حضور «جی‌دی ونس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

العربیه به نقل از این منابع افزوده است که پس از امضای این توافق، تنگه هرمز بار دیگر به روی عبور و مرور کشتی‌ها باز خواهد شد و تردد دریایی از این آبراه راهبردی بدون دریافت هیچ‌گونه عوارض یا هزینه‌ای انجام می‌شود.

همچنین این منابع مدعی شده‌اند که پس از امضای توافق، محدودیت‌ها و محاصره اعمال‌شده علیه بنادر ایران نیز لغو خواهد شد و فعالیت این بنادر به شرایط عادی بازمی‌گردد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ مقام رسمی در تهران، واشنگتن، دوحه یا اسلام‌آباد به صورت علنی چنین نشستی را تأیید نکرده است و جزئیات بیشتری درباره ماهیت توافق ادعایی، مفاد یادداشت تفاهم و سطح مشارکت طرفین منتشر نشده است.

العربیه مدعی نشست مجازی میان ونس و قالیباف شد؛ توافق امروز امضاء می‌شود/ تنگه هرمز باز خواهد شد

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.