افزایش احساسات جدایی طلبانه در چند ایالت آمریکا و کانادا

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 24 خرداد 1405 - 12:53
نیویورک تایمز در گزارشی از افزایش احساسات جدایی طلبانه در برخی ایالت‌های آمریکا و کانادا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت احساسات جدایی طلبانه در برخی ایالت های آمریکا و کانادا در حال افزایش است.

براساس این گزارش، سازمان دموکراتیک کاسکادیا مستقر در سیاتل، در حال آماده سازی برگزاری یک همه پرسی در واشنگتن و اورگان برای تشکیل ملت مستقل کاسکادیا و جدایی از آمریکا در سال 2028 است.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که در تگزاس و کالیفرنیا نیز فعالان به گونه‌ای موثر خواستار استقلال هستند. همچنین قرار است ساکنان استان آلبرتای کانادا، در ماه اکتبر، درباره جدایی از کانادا به پای صندوق های رای بروند.   

گفتنی است مراسم دویست و پنجاهمین سالگرد استقلال آمریکا روز 4 جولای برگزار می شود.

این در حالی است که چند روز قبل نیز یک رسانه غربی تمایل روزافزون به استقلال در بخش‌های مختلف انگلیس را خطری تاریخی برای این پادشاهی دانست.

اگرچه از نظر اروپایی‌ها، این کشور جزیره‌ای به سرعت به عنوان یک موجودیت واحد درک می‌شود، اما هر کسی که مدت بیشتری در اینجا بماند، می‌داند که اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی چقدر قاطعانه برای هویت خود تلاش می‌کنند. آنها پرچم، آداب و رسوم و زبان خود را گرامی می‌دارند.

بر اساس نظرسنجی‌های موسسه ایرلندی در دانشگاه لیورپول، 40 درصد از مردم ایرلند شمالی به استقلال رأی می‌دهند و 60 درصد همچنان از باقی ماندن در بریتانیا حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.