مهمات به‌جامانده از جنگ در هلمند افغانستان باز هم قربانی گرفت

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 24 خرداد 1405 - 12:53
در پی دو انفجار مهمات در جنوب افغانستان یک کودک جان باخت و 6 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ریاست اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان در ولایت هلمند در جنوب افغانستان اعلام کرد در پی وقوع دو انفجار جداگانه مهمات در شهرستان «سنگین»، یک کودک جان خود را از دست داد و شش تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش این نهاد، زخمی‌های این رویداد برای درمان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

حکومت طالبان همچنین در اطلاعیه دیگری اظهار داشت این حوادث بر اثر انفجار مهمات باقی‌مانده از سال‌های جنگ در شهرستان سنگین رخ داده است.

مهمات منفجرنشده و مین‌های به‌جامانده از دهه‌ها درگیری در افغانستان همچنان از عوامل اصلی تلفات غیرنظامیان، به‌ویژه کودکان، محسوب می‌شوند.

براساس آمار سازمان ملل، حدود 3.3 میلیون نفر در افغانستان در نزدیکی مناطق آلوده به مین‌ها و مواد منفجره زندگی می‌کنند.

پیش‌تر، «یوسف حماد»، سخنگوی اداره مبارزه با حوادث طبیعی حکومت طالبان، اعلام کرده بود که از فروردین ماه سال گذشته تا فروردین سال جاری، دستکم 96 نفر در انفجار مهمات و مین‌های باقی مانده از جنگ در افغانستان کشته و 378 تن دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/.

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.