چرا آمریکا درباره برنامه موشک‌های بالستیک ایران حرفی نمی‌زند؟ + ویدئو | توضیحات یک تحلیلگر نظامی

همشهری آنلاین یکشنبه 24 خرداد 1405 - 13:55
ژنرال «محمد الصمادی» تحلیلگر نظامی و استراتژیک درباره اینگه چرا آمریکا درباره برنامه موشک‌های بالستیک ایران حرفی نمی‌زند توضیحاتی داد.

به گزارش همشهری آنلاین، وی بیان کرد: کنار گذاشته شد زیرا ایران به هیچ‌وجه با مطرح شدن برنامه موشکی خود در مذاکرات موافقت نکرد. درخواست مطرح شده توسط اسرائیل این بود که برد موشک های ایران حداکثر به 300 کیلومتر محدود شود. از منظر نظامی چنین محدودیتی برای ایران به منزله خودکشی و در حکم برافراشتن پرچم تسلیم بود. به همین دلیل طرف ایرانی با قاطعیت و سرسختی کامل این شرط را رد کرد و حاضر به پذیرش آن نشد.

اصابت پهپاد به داخل سایت نظامی ارتش + ویدئو | تصاویری که ارتش…

نگرانی‌ از متن توافق برای این است که جنگ ۶_۰ برده را ۶_۴ نبریم…

این تحلیلگر گفت: اساسا درخواست محدودیت برنامه موشکی ایران منطقی نبود و این درخواست‌ها با قوانین بین‌المللی و اصول حاکم بر منازعات مسلحانه در تعارض است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.