حمله به پایتخت لبنان در آستانه توافق

پارسینه یکشنبه 24 خرداد 1405 - 16:23
نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسرائیل تایید کردند که اسرائیل به پایتخت لبنان حمله کرده‌است.

به گزارش پارسینه و به نقل از خبرآنلاین، در شرایطی که یکی از شروط پایان جنگ میان ایران و آمریکا شمول آتش‌بس در لبنان اعلام شده‌است، اسرائیل ساعتی پیش ضاحیه جنوبی بیروت را هدف حملات خود قرار داد.

بر اساس گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و ییسرائیل کاتس، وزیر جنگ رژیم اسرائیل با صدور بیانیه‌ای این حمله وحشیانه به پایتخت لبنان را تائید کردند.

در این بیانیه آمده‌است: «ارتش اسرائیل حمله‌ای را علیه اهداف حزب‌الله در حومه جنوبی آغاز کرد ... ما زیرساخت‌های حزب‌الله در حومه جنوبی را با دقت هدف قرار دادیم ...اسرائیل حملات علیه خود را تحمل نخواهد کرد.»

این در حالی است که پیش از این حمله به بیروت از سوی ایران به عنوان خط قرمز عنوان شده‌بود و مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده‌بودند که در صورت حمله به پایتخت لبنان، اسرائیل را هدف قرار خواهند داد.

هفته گذشته پس از آنکه اسرائیل بار دیگر ضاحیه بیروت را قرار داد، جمهوری اسلامی ایران در حملاتی هدفمند پایگاه‌های نظامی رژیم اسرائیل در سرزمین اشغالی فلسطین را هدف قرار داد.

به نظر می‌رسد که حمله به بیروت واپسین تلاش‌های رژیم اسرائیل برای بر هم زدن امضای تفاهم‌نامه پایان جنگ میان ایران و آمریکا باشد.

رژیم اسرائیل با درک این موضوع که ایران بدون تردید به حمله به پایتخت لبنان واکنش نشان خواهد داد این عملیات را انجام داده‌است تا جلوی امضای تفاهم‌نامه پایان جنگ را بگیرد.

دوشنبه هفته گذشته قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا پس از اعلام پایان عملیات هدف قرار دادن اهداف اسرائیلی نوشت: «در صورت تداوم تجاوزات و شرارت‌ها، از جمله در جنوب لبنان، اقدامات بسیار شدیدتر و کوبنده‌تر از قبل در راه خواهد بود.»

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.