مجازات FIVB برای ایران به خاطر باخت به بلژیک

ورزش سه یکشنبه 24 خرداد 1405 - 21:06
تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال برابر بلژیک شکست خورد؛ نتیجه‌ای که علاوه بر ثبت سومین باخت شاگردان روبرتو پیاتزا، باعث کاهش امتیازات ایران در رنکینگ جهانی شد.

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب دیدارهای روز پایانی هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال در بخش مردان، تیم ملی والیبال ایران به مصاف بلژیک رفت که در نهایت پس از یک نبرد نزدیک و پنج‌سته، با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب حریف خود شد.

این شکست، علاوه بر ثبت سومین باخت ایران در جدول رقابت‌ها، تأثیر منفی قابل توجهی بر جایگاه تیم ملی در رنکینگ جهانی نیز داشت.

تیم ملی والیبال ایران با این شکست ۳ بر ۲، مجموعاً ۴.۲۹ امتیاز از رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال را از دست داد و فرصت ارزشمند صعود به رتبه‌های بالاتر را از کف داد. این در حالی است که اگر ملی‌پوشان ایران موفق می‌شدند بلژیک را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند، امکان صعود تا سه پله در رده‌بندی جهانی برای آن‌ها وجود داشت.

شاگردان روبرتو پیاتزا با این نتیجه نه تنها از کسب امتیازات مهم رنکینگی بازماندند، بلکه حالا این احتمال وجود دارد که تا پایان امشب، جمهوری چک نیز بالاتر از ایران قرار بگیرد و تیم ملی کشورمان به رتبه هجدهم رنکینگ جهانی سقوط کند.

هفته نخست لیگ ملت‌ها برای ایران با یک پیروزی و سه شکست به پایان رسید؛ عملکردی که باعث شد ملی‌پوشان علاوه بر از دست دادن جایگاه در جدول مسابقات، در رنکینگ جهانی نیز متحمل ضرر شوند.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.