استقبال قطر از یادداشت تفاهم حاصل شده بین ایران و آمریکا

خبرآنلاین دوشنبه 25 خرداد 1405 - 02:38
وزیر خارجه قطر اعلام کرد: یادداشت تفاهم محقق شده بین واشنگتن و تهران گامی مهم در جهت تحکیم صلح و ارتقای رشد اقتصادی منطقه‌ای است.

به گزارش خبرآنلاین، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در واکنش به اعلام یادداشت تفاهم بین ایران و آمریکا تاکید کرد: ما مشتاقانه منتظریم که همه طرف‌ها با روحیه‌ای مثبت و سازنده در مذاکرات آتی شرکت کنند که به تحکیم پیشرفت و تقویت آن کمک کند.

به روایت ایسنا و به گزارش الجزیره، نخست وزیر قطر همچنین با بیان اینکه از پاکستان و طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که در حصول این تفاهم‌نامه مشارکت داشتند، تشکر می‌کنیم، افزود: مشتاقانه منتظریم که همه طرف‌ها با روحیه‌ای مثبت و سازنده در مذاکرات آینده شرکت کنند.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر ادامه داد: کشور قطر همیشه حامی هر چیزی خواهد بود که امنیت و ثبات بین‌المللی را از طریق گفت‌وگو تقویت کند.

وی اظهار کرد: قطر از توافق حاصل شده در مورد یادداشت تفاهم بین واشنگتن و تهران در مورد رسیدگی به مسائل معوقه بین آنها استقبال می‌کند.

 استقبال قطر از توافق  ایران و آمریکا در حالی است که پیشتر شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در پستی در شبکه ایکس ابراز خرسندی کرد که پس از مذاکرات فشرده، توافق صلح بین آمریکا و ایران را اعلام می‌کند.شهباز شریف افزود: هر دو طرف پایان فوری و دائمی جنگ در تمام جبهه‌ها، از جمله در لبنان، را اعلام کردند.

او گفت: قطر نقش مهمی در دستیابی به این توافق ایفا کرد.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.