نخست‌وزیر پاکستان: توافق آمریکا و ایران امضاء شد

مشرق نیوز دوشنبه 25 خرداد 1405 - 02:38
نخست‌وزیر پاکستان مدعی امضای توافق بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش مشرق، «شهباز شریف» نخست‌‎وزیر پاکستان مدعی شد که توافق بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران امضاء شده است.

وی افزود: ‏پس از مذاکرات فشرده، مفتخریم اعلام کنیم که توافق صلح بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است. هر دو طرف توقف فوری و دائمی عملیات نظامی را در تمام جبهه‌ها، از جمله در لبنان، اعلام کرده‌اند.
شهباز شریف اشاره داشت: ‏مراسم امضای رسمی روز جمعه، ۱۹ ژوئن در سوئیس برگزار خواهد شد.

وی افزود: ‏ما از ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران برای تعهدشان به یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای این درگیری تشکر می‌کنیم. همچنین قدردانی صمیمانه خود را از برادرانمان در این تلاش میانجی‌گری، رهبری بزرگ دولت قطر، برای حمایت‌شان در دستیابی به این توافق ابراز می‌داریم. همچنین به طور خاص از رهبری آینده‌نگر پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری ترکیه برای مشارکت‌های عظیم‌شان در این زمینه تشکر می‌کنم.

شهباز شریف گفت: ‏با برقراری این توافق، میانجیگران مجموعه‌ای از جلسات را این هفته تسهیل خواهند کرد. این بحث‌های پیش از اجرا پایه و اساس گفت‌وگوهای فنی و مراسم امضای رسمی را فراهم خواهند آورد.

لحظاتی قبل دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از قریب الوقوع بودن توافق بین این کشور و ایران خبر داده بود.

ایران و آمریکا پایان فوری و دائمی جنگ در تمام جبهه‌ها از جمله لبنان را اعلام کردند

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.