انرژی هسته‌ای راه تامین غذا در جهان است

افکار نیوز دوشنبه 25 خرداد 1405 - 07:56
آژانس بین‌المللی انرژی رسماً فناوری هسته‌ای را کلید پایان گرسنگی جهانی اعلام کرد؛ همان دانشی که به بهای نابودی سالانه ۴۰ میلیون تن غذای ایرانی، از این ملت دریغ شده است.

 تصور کنید ۴۰ میلیون تن گندم، برنج و میوه در ایران پیش از رسیدن به سفره تان گندیده و نابود شود؛ این فاجعه خاموش، تاوان ممنوعیت ساختگی دانش هسته‌ای است.آژانس بین‌المللی انرژی امروز با رونمایی از مدل «انرژی هسته‌ای در کشاورزی»، پرتودهی محصولات با اشعه‌های گاما، ایکس و الکترون را راهکار رسمی نجات میلیاردها گرسنه معرفی کرد که سالانه ۳۰ تا ۴۰ درصد مواد غذایی با بیماری، آفت و ضایعات از بین می‌رود.این دقیقاً همان دانشی است که آمریکا سال‌ها برای نرسیدن ایران جنگ می‌کند، در ایران سالانه ۴۰ میلیون تن محصول به خاطر آفت و فساد از بین می‌رود که انرژی هسته‌ای می‌تواند مانع شود. این همان گرسنگی تحمیلی با لفافه تحریم هسته‌ای است.

حال که غرب به این راهکار معترف شده، بهانه‌ای برای محدودیت باقی نمی‌ماند. این گزارش یک غنیمت راهبردی برای تیم مذاکره‌کننده است: رفع تحریم‌ها باید فوری برداشته شود و از حق غنی‌سازی ذره‌ای عقب‌نشینی نشود. هدف دشمن، خالی کردن سفره ملت بوده است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.