پیشنهاد استفاده از ارزهای ملی در مبادلات بورس غلات بریکس

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 25 خرداد 1405 - 08:46
مدیرکل امور سازمان همکاری شانگهای و بریکس وزارت خارجه گفت که بورس غلات بریکس قرار است تاسیس شود.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهرداد کیائی، مدیرکل امور سازمان همکاری شانگهای و بریکس وزارت امور خارجه اعلام کرد: در شانزدهمین نشست وزرای کشاورزی کشورهای عضو بریکس در هند، درباره راهکارهای توسعه همکاری‌های کشاورزی، تبادل دانش و فناوری‌های نوین، بهره‌گیری از دستاوردهای تحقیقاتی- پژوهشی، تقویت امنیت و سلامت غذایی، نگرانی از آثار اقدامات قهری یکجانبه بر امنیت غذایی جهانی و نیز گسترش همکاری با سازمان‌های بین‌المللی تخصصی تبادل نظر انجام شد.

وی افزود: در پایان این نشست، بیانیه مشترکی مشتمل بر موضوعات مهم و متنوع حوزه کشاورزی، امنیت غذایی و همکاری‌های چندجانبه منتشر شد. در این بیانیه تأسیس بورس غلات بریکس؛ پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی نخستین نشست گروه کاری بورس غلات بریکس؛ توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی میان موسسات تحقیقاتی کشورهای عضو با محوریت «پلتفرم تحقیقات کشاورزی بریکس»؛ پیشنهاد استفاده از ارزهای ملی و سازوکار تهاتر در مبادلات بورس غلات میان کشورهای عضو و ابراز نگرانی نسبت به توسل به اقدامات قهری یکجانبه و تأثیرات مخرب آن بر امنیت غذایی مورد اشاره قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.