لجن مال شدن نتانیاهو از زبان مقاله نویس معاریو

خبرآنلاین دوشنبه 25 خرداد 1405 - 11:01
روزنامه عبری "معاریو" به قلم بن کاسپیت در مقاله‌ای با توجه به توافقنامه ایران و آمریکا از بزدلی به نام نتانیاهو نام برد که هم در داخل و هم خارج شکست خورده است.

به گزارش خبرآنلاین، کاسپیت نوشت: «اسرائیل اکنون بهای رویارویی با ایران را که ترامپ را به آن کشانده است، می‌پردازد. کسانی که وعده پیروزی کامل را می‌دادند، کسانی که توضیح می‌دادند که رژیم سقوط خواهد کرد، و کسانی که معتقد بودند این چیزی بیش از یک پیاده‌روی در پارک نیست، زیرا برتری نظامی، هوایی و عملیاتی اتحاد اسرائیل و آمریکا بر ایران منجر به نتیجه‌ای خردکننده و قاطع خواهد شد، اکنون بقایای تکبر بیش از حد خود را جمع می‌کنند و امیدوارند از نظر سیاسی زنده بمانند.»

وی افزود: «قبلاً در اینجا گفته شده است که نتانیاهو، در طول سال‌های قدرت خود تا ۷ اکتبر، بزدل‌ترین بود. کسی که از هرگونه درگیری یا ماجراجویی طفره می‌رود، کسی است که در دوران سلطنت خود، تمام "هیولاهایی" را که ما را احاطه کرده‌اند، خلق کرد. پس از اینکه منطقه را به سوی نابودی سوق داد و فهمید که چیزی برای از دست دادن ندارد، سلسله جنگ‌های بی‌پایان خود را با هدف تغییر چهره خاورمیانه آغاز کرد. اما در نهایت، او دو چیز را متوجه شد: اول اینکه اگر چهره خاورمیانه را تغییر دهد، آن را به سمت بدتر تغییر داده است؛ و دوم اینکه هنوز چیزی برای از دست دادن دارد.

کاسپیت در پایان نوشت: « ما باید دعا کنیم و امیدوار باشیم که نتانیاهو، در اوج ناامیدی‌اش، واقعاً به کثافت کشیده نشود، اگرچه با نزدیک شدن به انتخابات، اقدامات نسنجیده انجام می‌دهد. اگر بخواهد به این سرزمین و به این مردم، آخرین لطف را بکند، بازنشستگی خود را اعلام کرده و اجازه می‌داد ما سعی کنیم آنچه را که او ویران کرده است، بازسازی کنیم. »

۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.