عراقچی همتای عربستانی را در جریان یادداشت تفاهم اسلام‌آباد قرار داد

مشرق نیوز دوشنبه 25 خرداد 1405 - 12:15
وزیر امور خارجه ایران امروز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عربستانی او را در جریان مفاد و آخرین تحولات مرتبط با یادداشت‌ تفاهم اسلام‌آباد قرار داد.

به گزارش مشرق، در ادامه رایزنی‌های سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران با تعدادی از همتایان پس از حصول یادداشت تفاهم بین ایران و آمریکا، او ظهر امروز (دوشنبه) ۲۵ خردادماه با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی همتای عربستانی خود را در جریان مفاد و آخرین تحولات مرتبط با یادداشت تفاهم اسلام‌آباد قرار داد.

عراقچی با اشاره به مسئولیت ایالات متحده آمریکا در قبال اجرای حسن اجرای بندهای تفاهم، بر ضرورت توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با قدردانی از نقش عربستان سعودی در روند دیپلماتیک جاری با هدف خاتمه جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و تقویت ثبات و امنیت منطقه‌ای، بر اهمیت تداوم این روند تأکید کرد.

دو وزیر امور خارجه همچنین بر ادامه رایزنی‌های نزدیک و همکاری‌های دیپلماتیک بین ایران و عربستان سعودی در خصوص تحولات منطقه‌ای و ضرورت تقویت تلاش‌ها برای برقراری صلح در منطقه تأکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران امروز همچنین با وزرای خارجه ترکیه، عراق و مصر و ژاپن تلفنی گفت‌وگو کرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.