کرزی: تفاهم ایران و آمریکا به نفع منطقه و جهان است

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 25 خرداد 1405 - 12:15
رئیس‌جمهور پیشین افغانستان از نهایی شدن تفاهم ایران و آمریکا استقبال کرد و آن را به نفع منطقه و جهان دانست.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی»، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان با انتشار پیامی در شبکه ایکس از نهایی شدن یادداشت تفاهم میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به جنگ و حل مسائل از راه مذاکره استقبال کرد و آن را به نفع هر دو جانب، منطقه و جهان دانست.

کرزی با تأکید بر حیاتی بودن صلح و ثبات در منطقه و جهان و تعهد دولت‌ها در صیانت از آن، از تلاش‌های دیپلماتیک پاکستان و قطر و سایر کشورهای منطقه نیز برای دستیابی به این تفاهم قدردانی کرد.

وی با ابراز خوش‌بینی نسبت به موفقیت این روند، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های دیپلماتیک جاری تا دستیابی به توافق نهایی و برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه و جهان ادامه یابد.

رئیس جمهور پیشین افغانستانی چندی قبل نیز با با انتشار بیانیه‌ای نسبت به حمله آمریکا به تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد و آن را «موجب گسترش جنگ در منطقه» اعلام کرده بود.

وی با تاکید بر این که حمله آمریکا مغایر با صلح‌طلبی است، تصریح کرده بود که ادامه چنین حملاتی، می‌تواند منطقه را به سوی بی‌ثباتی بیشتر سوق دهد.

رئیس جمهور پیشین افغانستان همچنین با ابراز همدردی با مردم ایران، تنها راه قابل‌قبول برای حل بحران‌های پیچیده منطقه‌ای، تکیه بر گفتگو، احترام متقابل و راه‌حل‌های مبتنی بر حقوق بین‌الملل است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.