عراقچی وزیر خارجه عربستان را در جریان توافق ایران و آمریکا گذاشت

فرارو دوشنبه 25 خرداد 1405 - 14:19
در حالی که دونالد ترامپ از نهایی شدن توافق میان ایران و آمریکا خبر داده است، عباس عراقچی در گفت‌وگو با همتایان عراقی، مصری و سعودی خود بر لزوم اجرای تعهدات واشنگتن و توقف حملات اسرائیل به لبنان تأکید کرد. وزیر خارجه ایران همچنین خواستار تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک برای حفظ ثبات و امنیت منطقه شد.

فرارو- وزیر امور خارجه ایران پس از دستیابی ایران و آمریکا به توافق، به‌صورت جداگانه با همتایان عراقی، مصری و سعودی خود گفت‌وگو کرد.

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، روز دوشنبه اعلام کرد که مسئولیت اجرای تفاهم‌نامه‌ای که با میانجیگری پاکستان میان تهران و واشنگتن حاصل شده، بر عهده ایالات متحده است و در عین حال خواستار توقف حملات اسرائیل به لبنان شد.

عراقچی این موضوع را در تماس‌های تلفنی جداگانه با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر و «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی مطرح کرده است.

عراقچی و همتایانش همچنین بر ضرورت تداوم تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به ثبات و امنیت در منطقه تأکید کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز یکشنبه اعلام کرد که توافق صلح با ایران نهایی شده است. به گفته او، این توافق شامل توقف جنگ در همه جبهه‌ها از جمله لبنان، بازگشایی تنگه هرمز و پایان محاصره دریایی ایران از سوی آمریکا است.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.