فرارو- وزیر امور خارجه ایران پس از دستیابی ایران و آمریکا به توافق، بهصورت جداگانه با همتایان عراقی، مصری و سعودی خود گفتوگو کرد.
عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، روز دوشنبه اعلام کرد که مسئولیت اجرای تفاهمنامهای که با میانجیگری پاکستان میان تهران و واشنگتن حاصل شده، بر عهده ایالات متحده است و در عین حال خواستار توقف حملات اسرائیل به لبنان شد.
عراقچی این موضوع را در تماسهای تلفنی جداگانه با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر و «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی مطرح کرده است.
عراقچی و همتایانش همچنین بر ضرورت تداوم تلاشهای دیپلماتیک برای دستیابی به ثبات و امنیت در منطقه تأکید کردند.
دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، روز یکشنبه اعلام کرد که توافق صلح با ایران نهایی شده است. به گفته او، این توافق شامل توقف جنگ در همه جبههها از جمله لبنان، بازگشایی تنگه هرمز و پایان محاصره دریایی ایران از سوی آمریکا است.