رونمایی از کاپ قهرمانی استقلال در هواپیما +عکس

خبرورزشی دوشنبه 25 خرداد 1405 - 16:17
دیدن کاپ قهرمانی استقلال در جام باشگاه‌های آسیا داخل هواپیما جزو تصاویر خاص است که البته در فوتبال عجیب و غریب ایران، اصلاً بی سابقه نیست.

طی چند سال اخیر رسم شده که تیم‌های بزرگ اروپایی پس از قهرمانی در رقابت‌های بین‌المللی، از کاپی که به دست آورده‌اند، به عنوان سوژه‌ای برای عکاسی در داخل هواپیما هنگام بازگشت به خانه استفاده می‌کنند اما تیم‌های ایرانی و به ویژه استقلال سال‌ها قبل چنین کاری را انجام می‌دادند و عکاسان ما از همتایان اروپایی خود در ثبت این ژست‌ها جلوتر بودند.

عکسی که ملاحظه می‌کنید، مرداد ۱۳۷۰ و به فاصله چند روز بعد از قهرمانی استقلال در جام باشگاه‌های آسیا ثبت شده است. همان جامی که در بنگلادش برای نماینده کشورمان به ارمغان آمد و موجب شد دومین ستاره روی پیراهن آبی پوشان پایتخت نقش ببندد تا عباس سرخاب مهاجم هرمزگانی استقلال که اتفاقاً در آن تورنمنت عنوان موثر ترین بازیکن را نیز به خود اختصاص داد، هنگام بازگشت به تهران، درون هواپیما اینگونه با آن مقابل دوربین حسین ماهوت فروش عکاس قدیمی مطبوعات ژست بگیرد.

قطعاً سرخاب و استقلالی‌ها در آن مقطع هرگز فکر نمی‌کردند روزی فرا برسد که ۳۵ سال از تاریخ ثبت این عکس بگذرد و آنها همچنان در انتظار ستاره سوم باقی بمانند. اتفاقی که متاسفانه باید گفت حداقل در شرایط عادی، به این زودی‌ها برای فوتبال ایران در عرصه باشگاهی تکرار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: راوی ماندگار مستند ناصر حجازی درگذشت 

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.