واکنش سران مصر و امارات به یادداشت تفاهم ایران و آمریکا

فرارو دوشنبه 25 خرداد 1405 - 16:54
عبدالفتاح السیسی و محمد بن زاید از توافق اعلام‌شده برای توقف جنگ میان ایران و ایالات متحده استقبال کردند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌جمهور امارات، در دیداری مشترک درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

به گزارش فرارو به نقل از القاهره الاخباریه،  بر اساس بیانیه صادره از سوی ریاست‌جمهوری مصر، دو طرف در این دیدار ضمن استقبال از توافق اعلام‌شده برای توقف جنگ میان ایران و ایالات متحده و همچنین بازگشایی تنگه هرمز، این تحولات را گامی مهم در جهت کاهش تنش‌ها و تقویت ثبات منطقه‌ای ارزیابی کردند. 

در این بیانیه آمده است که دو طرف بر ضرورت هماهنگی و همکاری بیشتر کشورهای عربی برای حفظ ثبات منطقه و صیانت از منافع مشترک تاکید کردند. 

همچنین رئیس‌جمهور مصر در این دیدار بار دیگر بر موضع ثابت قاهره در حمایت از ثبات، امنیت و حاکمیت امارات تاکید کرده و اعلام کرد که امنیت امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس بخشی جدایی‌ناپذیر از امنیت ملی مصر است و قاهره به حمایت از کشورهای عربی در راستای حفظ تمامیت ارضی و امنیت ملی آن‌ها پایبند خواهد ماند. 

در پایان این دیدار، دو طرف بر تداوم هماهنگی سیاسی و دیپلماتیک میان کشورهای عربی با هدف مدیریت تحولات منطقه‌ای و تقویت منافع مشترک تأکید کردند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.