ادعای مکرون درباره تنگه هرمز/ ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران باید خنثی شود/ این ذخایر حساس باید یا خارج یا رقیق شوند

اقتصادنیوز دوشنبه 25 خرداد 1405 - 18:56
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور فرانسه گفت: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران باید خنثی شده و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گیرد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه عصر دوشنبه در مصاحبه‌ای با رسانه فرانسوی تی‌اف۱ پیش از نشست گروه هفت در این کشور ادعا کرد: هدف ما اکنون بازگشایی تنگه هرمز است و در واقع، نباید هیچ گونه عوارض یا چیزی که صاحبان قدرت را ثروتمند کند، وجود داشته باشد.

ماکرون با نادیده گرفتن جزئیات تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا و با اظهاراتی مداخله‌جویانه علیه امور داخلی ایران مدعی شد: ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران باید خنثی شده و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گیرد. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که ظرفیت‌های اورانیوم غنی‌شده باقی‌مانده به درستی خنثی شوند. این ذخایر حساس باید یا خارج یا رقیق شوند و سپس توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بررسی قرار گیرند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.