چه کسی از طرف ایران توافق با آمریکا را امضا کرد؟ | ادعای یک مقام آمریکایی درباره امضاکنندگان تفاهم‌نامه

همشهری آنلاین دوشنبه 25 خرداد 1405 - 19:59
یک مقام ارشد دولت آمریکا ادعا کرد که رئیس‌جمهور و معاون وی، دونالد ترامپ و جی دی ونس، هر دو یادداشت تفاهم‌ با ایران را امضا کردند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شفقنا، این مقام رسمی افزود که محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس ایران، این سند را از طرف طرف تهران امضا نموده است.

وی در ادامه گفت که مراسم امضای رسمی روز جمعه برگزار خواهد شد.

این مقام همچنین تایید کرد که جزئیات این توافق ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده منتشر خواهد شد و مذاکرات فنی اواخر هفته آغاز خواهد شد.

او اعلام کرد که پس از حصول توافق بین دو کشور، تقریباً «دو هفته» طول خواهد کشید تا شاهد «افزایش قابل توجه» ترافیک در تنگه هرمز باشیم.

«شما شاهد افزایش قابل توجه ترافیک در تنگه هرمز خواهید بود – که در واقع از همین الان شروع شده است – و این افزایش به مرور زمان به آرامی افزایش خواهد یافت، تا جایی که فکر می‌کنم یک هفته دیگر، دو هفته دیگر، احتمالاً ظرف دو هفته به حالت عادی برنخواهیم گشت، اما شاهد افزایش قابل توجه ترافیک تنگه خواهیم بود.»

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت آمریکا در طول مذاکرات فنی با ایران، وضعیت فعلی نیروهای خود در خاورمیانه را حفظ خواهد کرد و در صورت دستیابی به توافق نهایی، کاهش نیروها برنامه‌ریزی شده است.

«ما نیروهای زیادی را در منطقه افزایش دادیم تا برای عملیاتی که در ماه فوریه آغاز شد، آماده شویم. امیدواریم که آن‌ها را کاهش دهیم. ما هنوز این کار را انجام نداده‌ایم.»

این مقام آمریکایی اذعان کرد: این توافق، کاهش نیروهای نظامی در منطقه را پس از توافق نهایی مدنظر قرار می‌دهد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.