عراقچی: به هیچ فرصتی در سیاست خارجی دل نمی‌بندیم

عصر ایران دوشنبه 25 خرداد 1405 - 21:49
سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به سوابق بدعهدی‌های آمریکا در توافقات گذشته، تصریح کرد که برنامه مذاکرات و اجرای تفاهم‌های جدید بر مبنای بی‌اعتمادی به طرف مقابل و با تکیه بر تجربیات پیشین تدوین شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ فرصتی را در سیاست خارجی از دست نمی‌دهیم، اما به هیچ فرصتی هم دل نمی‌بندیم.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه، در پاسخ به سوالی در  مورد  یادداشت تفاهم  ایران و آمریکا در مورد خاتمه جنگ و سابقه بد عهدی آمریکا در اجرای تعهدات، با اشاره به سوابق بدعهدی طرف‌های مقابل در توافقات گذشته، گفت: سابقه بدعهدی‌ها، عدم اجرای تعهدات و حتی پاره کردن توافقات را در مقابل خود داریم و همه این تجربیات در ذهن ما وجود دارد.

وی افزود: بر همین اساس، برنامه مذاکرات و همچنین اجرای تفاهمی که به دست آمده است را بر پایه بی‌اعتمادی و با توجه به تجربیات گذشته تنظیم می‌کنیم.

عراقچی در عین حال تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در این مسیر تا آنجا که امکان دارد برای کشور راهگشایی اقتصادی ایجاد کنیم و به بهبود شرایط اقتصادی کمک کنیم.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: طبیعی است که در سیاست خارجی هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهیم، اما به هیچ فرصتی نیز دل نمی‌بندیم.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.