پاسخ تهران به بیانیه گستاخانه چهار کشور اروپایی

عصر ایران دوشنبه 25 خرداد 1405 - 22:40
سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین با صدور بیانیه‌ای، مواضع اخیر چهار کشور اروپایی درباره تفاهم‌نامه پایان جنگ ایران و آمریکا را محکوم کرد. تهران ضمن گستاخانه خواندن این بیانیه، تأکید کرد که لغو تحریم‌های غیرقانونی اروپا، نه یک امتیاز بلکه بازگشت به اصول اخلاقی است.

سفارت ایران در وین در واکنش به بیانیه چهار کشور اروپایی درباره یادداشت تفاهم پایان جنگ ایران و آمریکا اظهار کرد: بازیگران بی‌ربط برای یافتن نقشی برای خود به تقلا افتاده‌اند.

به گزارش ایسنا، سفارت ایران در جوابیه خود با بیانیه اینکه بیانیه مشترک برخی از کشورهای اروپایی قابل توجه است اما نه به دلیل محتوای آن، بلکه به دلیل گستاخی که در آن دیده می شود پاسخ داد: 

1. تحریم‌های اروپا علیه ایران ازهمان آغاز نامشروع و غیرقانونی بود. بنابراین، لغو این تحریم‌ها امتیازی برای ایران نیست، بلکه بازگشت آنها به اصول اخلاقی است و لطفی است که آنها فقط به خودشان می‌کنند.

2. در مورد امنیت تنگه هرمز، تنها ایران است که تعیین می‌کند چه زمانی آن را بازگشایی کند و آیا به مشاوره یا کمک خارجی نیاز دارد یا خیر. تا آن زمان، هرگونه اقدام خارجی در تنگه یا در ارتباط با آن، به هر بهانه‌ای، به عنوان یک اقدام تهاجمی علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران تلقی خواهد شد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.