اسرائیل برای نابودی توافق آمریکا و ایران اقدام خواهد کرد

افکار نیوز سه شنبه 26 خرداد 1405 - 08:16
شبکه الجزیره با انتشار یک گزارش تحلیلی اعلام کرد که اسراییل هر کاری برای برهم زدن توافق میان آمریکا و ایران انجام خواهد داد.

 به گفته دنیل لوی رئیس پروژه خاورمیانه آمریکا «اسرائیل فرض کرده بود که اگر بتواند آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند، می‌تواند حکوت این کشور را تخریب کرده، هرج و مرج ایجاد کند، کشورهای دیگر را بیشتر به مدار خود بکشاند و پروژه اسرائیل بزرگ را پیش ببرد. اما اسرائیل به هیچ یک از این اهداف خود نرسید.»

وی افزود: «اسرائیلی ها همان تفکر جاه طلبانه ای را دنبال کردند که به آنها این باور را می داد که می توانند بر منطقه تسلط داشته باشند و فلسطینی‌ها را ریشه‌کن کنند.»

لوی ادامه داد: چهار روز تا تاریخ امضای توافق آمریکا و ایران زمان زیادی برای اسرائیل است تا هر کاری از دستش برمی‌آید برای برهم زدن توافق انجام دهد، در حالی که ۶۰ روز یک فرصت بسیار طولانی است.

وی توضیح داد: اگر اسرائیل در تخریب توافق موفق نشود، ممکن است از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بخواهد که در جبهه‌های دیگر، مانند عدم خروج از لبنان یا آغاز جنگ داخلی در این کشور شکست خود را جبران کند.

لوی گفت: آنها ممکن است به دنبال اقدامات بیشتر در غزه و کرانه باختری و اشغال بیشتر خواهند بود تا وضعیت کنونی را مخرب تر کنند. از طرف دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ممکن است از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بخواهد که از مبارزات انتخاباتی آینده او حمایت کند.

لوی گفت: بنابراین اینها فهرستی از گزینه‌هایی هستند که اسرائیل در روزها، هفته‌ها و ماه‌های آینده با تکیه بر آنها عمل خواهد کرد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.