ونس و ادعای خبرساز درباره ایران؛ پرونده ذخایر اورانیوم دوباره باز شد

پارسینه سه شنبه 26 خرداد 1405 - 08:18
ونس بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که براساس تفاهم‌نامه پایان جنگ، برنامه‌ای برای از بین بردن ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در نظر گرفته شده است.

به گزارش پارسینه به نقل از فارس، «جیمز دیوید ونس» معاون رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه مدعی شد که طبق یادداشت تفاهم، ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از بین خواهد رفت.

ونس در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» گفت: «بازرسان هسته‌ای طبق مفاد تفاهم‌نامه پایان جنگ، ناگزیر به ایران بازخواهند گشت».

وی سپس ادعا کرد: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و واشنگتن به ایران کمک خواهند کرد تا ذخایر اورانیوم غنی‌شده با خلوص بالا را نابود کند».
این مقام آمریکایی ادامه داد: «قطری‌ها و پاکستانی‌ها در میانجیگری برای توافق با ایران کمک قابل توجهی کردند».

ونس در ادامه توضیح داد که یادداشت تفاهم بین آمریکا و ایران به دلیل جزئیات فنی که باید حل شوند، هنوز منتشر نشده است.

وی در این‌باره اظهار داشت که جزئیات ذکر شده مربوط به متن یادداشت تفاهم نیست، بلکه مربوط به اجرای آن است.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود: «اگر ایران به تعهداتش عمل کند، از آن سود خواهد برد و این همان چیزی است که ما می‌خواهیم».


 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.